ZAMĚŘENÍ MŠ
Základním předpokladem pro bezproblémový nástup do MŠ je postupná adaptace dětí. Ještě před nástupem do MŠ mají děti možnost několikrát MŠ navštívit, seznámit se s hračkami, prostředím MŠ i s pí. učitelkami a to vše za přítomnosti rodičů. Tuto možnost následně oceníme všichni - děti, rodiče i paní učitelky 1. září, kdy přichází nové děti do MŠ
s úsměvem na rtech do již předem známého prostředí.
Po zdárné adaptaci všech dětí připravujeme pro děti bohatý program, který vychází ze Školního vzdělávacího programu. Každodenním působením na děti - výchovně vzdělávací činností - se významně prolíná oblast sociální - citová, etická, environmentální, oblast zdravého životního stylu, bezpečnosti a prevence, čtenářská pregramotnost, příprava
na 1. třídu - a to vše v kombinaci s estetickými činnostmi.
Těším se do školky
adaptační program - po domluvě s paními učitelkami, lze nabídnout postupné zvykání na režim školky.
Dejme dětem vše, z čeho budou bohaté po celý život.
Dejme jim lásku, moudrost a výchovu.
Nepotřebují drahé hračky, ale zájem a lásku.
Mahéšvaránanda
Environmentální působení
Chytil jsem motýla a on zemřel,
utrhl jsem květinu a ona zvadla.
A tehdy jsem pochopil,
že přírody a člověka se mohu dotýkat jen srdcem.
Antoine de Saint Exupéry
Aktivity:
Oblast zdravého životního stylu, bezpečnosti a prevence
Jediné, co je zapotřebí k tomu,
aby zlo zvítězilo je, aby dobří lidé nic nedělali.
Edmund Burke
Aktivity:
Estetické aktivity
S dětmi využíváme netradiční výtvarné techniky a polytechnické aktivity.
Celý den znějí Studánkou písničky, protože tam, kde se zpívá, je vždy dobrá nálada.
Zpěvem obohacujeme city dětí a vytváříme základy pro vnímání všeho krásného kolem nás.
Čtenářská gramotnost
Knihy jsou pro lidi tím,
čím jsou pro ptáky křídla.
John Rustin
Příprava na školu
Vzdělání není výrobek: známka, diplom, práce, peníze - je to nikdy nekončící proces.
Bel Kaufmanová
Pro rodiče a veřejnost zajišťujeme besedy s odborníky, vystoupení dětí, tvořivá odpoledne a výstavky dětských prací.