ZAMĚŘENÍ MŠ
Základním předpokladem pro bezproblémový nástup do MŠ je postupná adaptace dětí. Ještě před nástupem do MŠ mají děti možnost několikrát MŠ navštívit, seznámit se s hračkami, prostředím MŠ i s pí. učitelkami a to vše za přítomnosti rodičů. Tuto možnost následně oceníme všichni - děti , rodiče i pí. učitelky 1. září, kdy přichází nové děti do MŠ s úsměvem na rtech do již předem známého prostředí.
Po zdárné adaptaci všech dětí připravujeme pro děti bohatý program , který vychází ze Školního vzdělávacího programu. Každodenním působením na děti - výchovně vzdělávací činností - se významně prolíná oblast sociální - citová, etická, environmentální, oblast zdravého životního stylu, bezpečnosti a prevence, čtenářská gramotnost, příprava na 1. třídu - a to vše v kombinaci s estetickými činnostmi.
Těším se do školky - adaptační program
" Dejme dětem vše, z čeho budou bohaté po celý život Dejme jim lásku, moudrost a výchovu. Nepotřebují drahé hračky, ale zájem a lásku " MAHÉŠVAVÁNANDA
Environmentální působení :
" Chytil jsem motýla a on zemřel, utrhl jsem květinu a ona zvadla. A tehdy jsem pochopil , že přírody a člověka se mohu dotýkat jen srdcem ." Antoine de Exumpery
Aktivity :
- snažíme se, aby děti lépe porozuměly přírodě a životnímu prostředí
- adopce malého klokánka
- výukové programy v ZOO, otevřené zahradě
- péče o květiny
- krásné vycházky v okolí MŠ - řeka, přehrada, ZOO, Čtyřlístek
Oblast zdravého životního stylu, bezpečnosti a prevevence
" Jediné, co je zapotřebí k tomu, aby zlo zvítězilo je , aby dobří lidé nic nedělali " Edmun BURG
Aktivity :
Estetické aktivity
- využíváme s dětmi netradiční výtvarné techniky a polytechnické aktivity
Celý den znějí Studánkou písničky, protože tam, kde se zpívá, je vždy dobrá nálada.
Zpěvem obohacujeme city dětí a vytváříme základy pro vnímání všeho krásného kolem nás.
- výukové hudební pořady
Čtenářská gramotnost
" Knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla " John RUSTIN
Příprava na školu
" Vzdělání není výrobek : známka, diplom, práce, peníze - je to nikdy nekončící proces. " Bel KAUFMANOVÁ
- sovička Rozárka - symbol všeho moudrého a chytrého - připravuje dětem program pro individuální pokroky každého dítěte směřující k bezproblémového přechodu do 1. třídy. Zaměřujeme se na rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, řeči, myšlení, prostorovou orientaci, grafomotoriku - zkrátka vše, co budou děti potřebovat ve své nové životní roli - roli školáka.
Pro rodiče a veřejnost zajišťujeme besedy s odborníky, vystoupení dětí, tvořivá odpoledne a výstavky dětských prací.